Thursday, July 8, 2010

Kalah sudah.....TAPI saya Menang!

Pagi-pagi tadi selepas bersiap-siap, hubby duduk di depan tv lantas saya terus tanyakan keputusan perlawanan antara Jerman dan Sepanyol yang telahpun berlangsung tadi malam, 2.30am.

Pertanyaan saya dijawab oleh kakngah, "eh mak! belum lagilah, dorang lawan malam ni".

Lalu, saya dok lawan bertelagah kata dorang dah lawan, tapi saya satu lawan ramai. Depa semua kata, belum lawan lagi. Kakngah siap ajak bet, kalau saya kalah, saya kena beri dia RM5.00. Saya tak setuju, saya kata saya pasti menang, sebab saya dah lebih dulu makan garam, bukan saja garam, malah gula, serbuk perasa, jeli, koko, tomyam, soto, ikan bakar, sup tulang dan lain-lain lagi. Tapi kakngah dengan penuh konfiden menyatakan kemenangan adalah di pihaknya.

Oleh itu, balik petang ni, saya nak tadah tangan minta duit kemenanganlah. hahahaha.

Biarpun pasukan yang baru saya minati iaitu Jerman kalah 0 - 1 kepada Sepanyol, tapi saya tak kisahlah, ada orang nak beri saya RM5 nanti.

Paul oh paul.... sedangkan ikan kaloi pun berakhir riwayatnya di pinggan bawang putih bawang merah, bagaimana pula nasib kamu dan bagaimanakah presentationnya? Apa menunya?

hihihi, just kidding.

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

13 comments:

PnConfused said...

saya dh ckp kt hubby... mlm nih mkn sotong msk kicap.... nyaman sik!! hehehehehhe

~wAniE~ said...

si sotong tu rs mcm nk tangkap pastu nak masak wat buka pose nanti..tamat la riwayat si paul tu di tangan wanie..haahhah

makdara TERDIVA said...

sotong masak lemak cili api pun sodap :)

مريم أبو أحمد said...

erk~ unsur-unsur pertaruhan? :D

shasha said...

ehehh..adakah paul bakal menjadi sotong kangkung kat gurney drive? mungkin tidak....mungkin jadi sushi kat sushi king je kot?hahaha...

azq said...

sokong sotong final nanti.. heh heh..

pB said...

Paul lepas ni jadi Paul Kerabu Sotong...

HEMY said...

kah kah..menang dh 5 inggit...bestttt

nabilah_2908 said...

hehehe..hari ni sana sini nk makan sotong... :)

mak su guna la duit RM 5 tu beli sotong celup tepung...hehehe.. ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
READ MORE

julietchun said...

terpaksalah kakngah korek tabung :P

Ain said...

dapat 5 ringgit boleh bayar toll nanti....

bet untuk final lak maksu....

siapa juara....hehehe

aNIe said...

Paul goreng topung pun sodappp!!

PinQib said...

paul tu baby octopus kan>?