Wednesday, July 21, 2010

Jadual padat

Sejak balik dari sekolah tempohari, aku mula memaksa diriku untuk mengerah anak-anak buat revision dengan aku menjadi observant mereka dan pemeriksa mereka.

Sekarang, pen merah ada di tanganku, siapa tak buat kerja rumah, kena denda... hehehe.

Syukurlah budak-budak ni tak merungut, bukan untuk kebaikan aku, untuk kebaikan mereka juga. 2 orang akan menduduki peperiksaan besar tahun ni, SPM dan PMR.

Selain dari itu, usaha aku untuk membantu mereka adalah dengan bersama-sama membaca al-quran pada hari kelepasan am, Sabtu, Ahad, membaca surah-surah yang berkaitan dengan remaja, pelajaran, hati seperti Mulk, Yaasin, Kahfi dan lain-lain.

Jadi sekarang ni, jadual aku juga padat, siang mengerah tenaga untuk kegunaan di tempat cari makan, malam pula menjadi guru di rumah :)

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

28 comments:

zella y said...

salam...


padat betul jadual mak su....
tp msti puas ati bila anak2 semuanya menurut jadual yg di tetapkan heheheh

Mr feckry said...

best betul, bace quran bersama mereka..nak contohi maksu la

shasha said...

nanti anak buah saya...saya nak antar belajar ngan mak su lah..ok tak?

pB said...

SALAM MAKSU


tahniah
tahniah

ejaMaria said...

jgn kata Maksu, anak saya yg tadika ni pun... tiap2 mlm saya buat spotcheck - homework... rasa nye semua ibu macam ni kot... nak anak2 blajar pandai-pandai...

atty's said...

jadual padat untk masa depan anak2..takpe maksu .berbaloi..

puterikurekure said...

saya pon kenabuat camtu ngan adik saya ni. aritu failed 3 paper. haihhh~

makdara TERDIVA said...

tapi sempat lagi berblog ye maksu..maksu mmg hebat!

semoga anak2 maksu cemerlang dunia akhirat :)

syaf said...

terbaek lah mak su..nk kasik anak pandai kan

Zareda Norman said...

mak su

tugas ibu ni tak pernah habis kan...

sayangsayangibu said...

mak su
memang seronok bila dapat baca Al-quran dgn anak nih, dapat baca surah pendek2 pun tak apa.

Mak Su said...

zella y, susah gaks, kena tegas baru depa nak ikut

mr feckry, hehehe

shasha, hahaha, maksu tak bagus ler.

pb, tq, sedikit usaha dari maksu utk mereka

ejamaria, maksu dah lepaskan dorang utk bljr sendiri, tapi nampaknya dorang masih perlukan ibunya jugak....

atty, yezza

puterikurekure, usahakan :)

makdara, blog sebagai terapi gaks utk maksu ;)

syaf, nak kasik anak berjaya dunia dan akhirat via teladan :)

betul tu zar

syg2ibu, dorang pun suka nampaknya

Masy said...

gud2 hehehehee teruskan usaha :)

kayteeze said...

Semoga semua usaha mendatangkan hasil... muda-mudahan berjayalah hendaknya.

Shais said...

sokongan dan usaha sama penting kan...insyaallah semoga berjaya anak-anak maksu.

HEMY said...

alhamdulillah mak su..jangan hanya harapkan tusyen je

Cik Pah said...

bagus kalau anak anak depan mata.. senang sket nak pantau.. mana yg lemah mana yg bagus.

tak perlu hantar kat tempat mahal mahal.. hasilnye sama saje kan

nabilah_2908 said...

bagus la maksu..

tkpe jadual padat sikit..insya'Allah..akan membuahkan hasilnya nnti.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
KWE TIAU GORENG

LiNda said...

Mak su,

kesihatan pun kena jaga ok !

zue said...

anak zue pun thn ni ambil PMR..tapi zue belum brkesempatan utk melihat kerja2 seknya.

balik keja sibuk kat dapur..kain baju lak..dan mcm2 lagi.
tahniah buat mak su..sibuk mcm mana ada masa utk anak2.

AngahSayang2314 said...

kalau macam tue angah nak hantar anak angah kat k\mak su la hehehe

Choko said...

teringat ms skolah dulu..heheheh!

Choko said...

teringat ms skolah dulu..heheheh!

azq said...

semoga Allah rahmati usaha maksu... insyaALLAH...

julietchun said...

sekarang guru tak buleh merotan ye,sila ingat ni,eheheehe

kella said...

takpe maksu.. asalkan masa itu tidak terbuang.. isi seisinya!

:D

fa10 said...

bukan senang menjadi ibu berkerjaya,
lebih2 lagi bila anak nak exam...
teruskan usaha anda... good luck

CuTeMiUt78 said...

emmm bagus la maksu.. jd cikgu di rumah.. sekurang2nya tau kan perkembangan anak