Tuesday, June 15, 2010

Mak dan Abah

aku ada rupa mak
aku juga ada rupa abah
aku ada perangai mereka berdua

dan jangan pernah kau kata, aku tak pernah memikirkan kau

aku hubungi kau masa kau senang
aku hubungi kau masa kau riang
aku juga hubungi kau masa kau susah
aku juga hubungi kau masa kau sedih
aku hubungi kau masa kau tak boleh tidur

jangan pernah kau kata, aku terlupa

p/s: dia dah selamat dioperasi semalam di IJN, dan, saya risau.

before this operation, that another person complained to me sadly, that this person said that wanted to leave, to go to the richest of all the richest... to leave whatever here, to go to the richest of the richest so that all the needs will be fulfilled easily........ (in my dream a few days back) (not necessarily all dreams are true, but yours truly is very worry now)

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

28 comments:

Ummi said...

semoga cepat sembuh,

semuanya satu acuan, masakan boleh lupa kan mak su :(

Mak Su said...

tq ummi...orang tu dah sedar, tapi dengarnya kena sawan plaks, penangan bius kot....

kakngah said...

ya.. semoga cpt sembuh
dan
masih dpt menikmati bunga2 kehidupan semaksimum mungkin..

m.q said...

semoga cepat sembuh

CikguZue said...

semoga cepat sembuh, amin.

Rozita said...

siapa yg kena bedah tu, mak ke abah?

Mak Su said...

rozita, anak kpd mak dan abah

Frodo Baggins said...

air dicincang xkan putus mak su..
semoga cepat sembuh beliau hmmm..

Big Hugs mak su

kak Erna said...

semoga cepat semboh..doakan yang terbaik buatnya..

Kaffali Pendik said...

Mak su..

semoga dia cepat sembuh.

izman said...

bersabarlah. moga cepat sembuh

silbi abigail said...

bukan cerpen saya, cuma tertarik dengan perenggan dalam cerpen tu.

ini biodata penulis cerpen;
HANA Arissa, nama pena bagi Norhazlina Abdullah yang dilahirkan pada 8 Disember 1974. Beliau menerima Ijazah Sarjana Muda Sains Kemasyarakatan ( Ekonomi) dari Universiti Sains Malaysia (USM) dan Diploma Pendidikan dari Maktab Perguruan Perlis. Kini sedang menyambung pelajaran dalam Sarjana Psikologi Pendidikan di USM.

Heart559 said...

saya adalah photocopy ayah saya....

Purpleheart said...

semoga cepat sembuh ye..amiin..

zino said...

semuga cepat sembuh... ya allah permudahkan segala urusan mu ke atas nya.. amin

kakpah said...

nama pun dah anak mak, anak abah. adunan satu dan acuan pun satu gak hehe..

A.I said...

Salam Maksu (^_^)..
semoga si dia cepat sembuh, maksu jgn susah2 ati k..

Tie said...

Bertuah mak dan ayah maksu.. punya anak yang ada sifat2 mereka...

Tapi.. harap2 anak2 kita punya sifat2 terbaik kita....

MOKCIK AZWA said...

Semoga cepat sembuh hendaknya org yang tersayang.

saya ada paduan mama dan bapa dalam diri... :)

en_me said...

kasih mak membawa kesyurga, kasih abah takde tolok bandingnyerr..

DrSinga said...

didoakan selamat...
dan kembali sihat ..

ima said...

salam mak su...semoga cepat sembuh...kemana tumpahnya kuah kalau tak kenasi...

Aleeya said...

fotostattttt

smoga semua bejln lancar dan cpt sembuh

kella said...

salam singgah di sini ya maksu! jalan2 cari kawan! heheh :)

semoga semuanya mendapat kemudahan dariNya

Mak Su said...

terima kasih semua....

zue said...

zue byk kpd mak...rupa dan suara boleh kata sama.
semoga anak kpd mak dan abah cepat sembuh.

Mr PenyuBiru said...

semoga dia cepat sembuh

annfrendly said...

semoga dia cepat sembuh dan kembali pulih seperti sediakala. amin.