Tuesday, June 29, 2010

Ibu yang Samseng

Haritu botol susu budak w tu hilang, tapi kini dah jumpa dah. Sebelum ditemui, paksu chot dah belikan botol susu yang baru buat w, botol kecik tu saja. 5 auns kot. Dia bukan banyak menyusu dah pun, iyalah, dia pun dah nak masuk 4 tahun.

Rupa-rupanya botol susu tu tertinggal kat rumah jiran, baby w pergi tanya kat rumah kawan dia tu, budak na_na, "na_na, ada nampak botol shushu w tak? bagilah balik. nantikan, mak w marah kat na_na, mak w baling-baling selipar kat na_na, mak w tumbuk-tumbuk na_na"

Lepas dia cakap macam tu, jeng jeng jeng, dia dapat botol dia balik.

Aku kat tempat cari makanlah, si kaklang cerita, amboi w, angin betul aku dibuatnya, adakah patut dia cakap aku macam tu kat budak na_na yang baru umur 2 tahun plus tu, aku takut bapak na_na tu datang plaks kat umah aku bawak cemeti, huhuhuhu. "Sori encik, saya tak ajar pun w cakap macam tu, aiyaya"

Ayoyo, dia yang tercicirkan botol susu, aku plaks yang jadik samseng.

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

21 comments:

kak Erna said...

mak su..pandai betul baby w..tu cara dia nak dapatkan balik botol susu la tu..

kakpah said...

hiiiii...

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

hehehe...

pandai nowh dia...

shasha said...

mak aih...samseng sungguh ibu baby w...kalah samseng kampung dusun nih!!hehehehe...

Farid MOFASAD said...

besar nnti mesti dak bijak

Mr feckry said...

ayo..botol susu

~ yus ~ said...

baby w sebaya Abid yer maksu..masuk 4 thn. Abid dah berhenti hisap botol..puncanya, lalat masuk dlm botol dia..hihi...

Mak Su said...

kak erna, kakpah, gadis kg separa bdr :D

shasha, mr feckry - hahaha

farid mofasad, moga2, insyallah, aminn

yus, iya? ayoyo, nak kena tangkap lalat ler ni....

puterikurekure said...

haha. comel je baby w takut2kan budak na_na tu.

kakngah said...

bagus w..

blh elak dr kene buli bila sklh nanti...

kal jis (im not carl zeiss) said...

wah siap bawak cemeti lagi tu hehehe...

Mak Su said...

puterikurekure, pandai sungguh dia gempak orang

kakngah, kal jis, hehehe

pak long said...

salam buat maksu..
memang dasat jugak skrip tu.....ayat mau power tau maksu...hehehehe

MOKCIK AZWA said...

Ada ciri2 jadi peguam berkaliber hahahaha..

julietchun said...

baby w cakap sambil buat aksi tak? :P

achik said...

ekeke.. kelakar la baby w ni.. eh, baby lagi ke? ;)

zue said...

baby w ni dah terlebih bijak..pndai dia gunakan ayat2 mak dia...sapa mak dia..he3.

Zareda Norman said...

kerana botol susu, santan binasa.. ehheheh

pB said...

pandai tullll

sayangsayangibu said...

hahahahhaaa...
bijak bijak.... ;p

PinQib said...

hee.. comel je dialog bby w tu..

Jum singgah belog Pink!

Cute tu hodoh!