Thursday, May 13, 2010

Tidak tahan lama

Kakngah dan kaklang tidak berapa bersemangat nak ke sekolah minggu ini, ini kerana kasut mereka dah pun hancur. Aku ragu dengan kualiti kasut sekolah sekarang, tapi menurut mereka, ini kerana kasut itulah yang dipakai ke sekolah, berkawad, sukan dll. Apa nak buat, aku dan paksu chot belum mampu nak sediakan pelbagai jenis kasut buat sekian-sekian aktiviti mereka :(




Tengoklah, tunggu gaji ayah mereka pada pertengahan bulan ni.....

Sabar ya.

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

23 comments:

hani@debumelukut said...

setuju sangat..tahun ni dah berapa kali beli kasut sekolah anak. dulu2 lagi tahan kasut sekolah ni..makin canggih makin cepat rosak lak.

kak Erna said...

mak su..memang samo lah,..anak akak tak terlibat pun ngan aktiviti lasak..setakat pi jalan kaki kesekolah ..pun..kasut tak tahan sampai hujong tahun..

shasha said...

hmm...adakah kena beli kasut getah lepas nih??

Yan said...

betul betul betul...
tengok adik2 ipar.. dalam setahun atleast 2 kali bertukar.. pelik jugak mula2.. pasal ms kite dulu setahun sekali da cukup.. and kasut masih elok.. time tu guna jugak kasut wat bersukan..

NONIE ABDUL AZIZ said...

HEHEHE...mak su sama la kita maksu...tapi anak saya tak terlibat pun aktiviti lasak macam anak maksu..puncanya mak dia malas nak menggosok kotoran dikasut sudahnya mak dia masuk jer dalam mesin basuh hehehehe

puterikurekure said...

betul tu maksu. saya dulu kasut sepasang boleh pakai setahun. adaik saya kasut 2 pasang, setengah tahun dah mintak ganti baru. huhuhu~

kakngah said...

adam pny kasut pn dh nampak tanda2 nazak.. br bln 5..

sayangsayangibu said...

maksu
anak dara sya pun g2..
alahai kasut tak sampai 2 minggu
ganas tui diorang nih...

nabilah_2908 said...

hrumm...sy ingtkn adik sy jer yg ganas guna kasut tk sampai 1/2 tahun dh rosak...org lain pun sama gak..

myb kualiti kasut sekarang..tk sebaik kualiti kasut dulu..

dulu...kita sekolah gak..kasut tu bertahan..kdng kala sampai 2 tahun pun elok lagi..even dh buat pelbagai aktiviti..tul tak..? huhu

ain said...

betul tu!! kualiti kasut sekrg mmg teruk!! dah la makin mahal. pakai tak sampai setengah tahun, dh lunyai!!

~ yus ~ said...

Sekarang ni mmg semua kualiti brg dah teruk agaknya maksu. Bukan kasut jer, beg sekolah pun sama. Saya naik geram, ada ker beg sekolah anak saya tu baru tak sampai dua tahun sekolah dah 4 kali tukar beg. Asyik2 tali nya putus, beli yg murah mcm gitu, yg mahal pun mcm gitu...huhu.

thunbergia said...

gaji ayah juga ditunggu kanns, ;-P

salamm,

julietchun said...

kasut sekarang memang kurang kualiti.

Chik chuMeLL said...

kasut sukan chik pn dah ternganga luas depannya..huhuhu...money..money..money...:D

mamarempit said...

kalo tk rosak, kasut kt kedai tk laku plak maksu...kilang kasut pun tutup nanti.. :D

Yunus Badawi said...

Kalau ada duit lebih bolehlah belikan seorg dua pasang.

Mak Su said...

tq semua, saya baca setiap komen tau..... tapi tak sempat nak reply, almaklumlh.

by de way, gaji saya ujung bulan, paksu chot dpt gaji 2 x, kerja kilang, so nak belikan kasut dgn duit gaji mid-month dia. kalau nak tunggu gaji saya, boleh jer, saya suruh anak saya pi skool dgn selipar. harapnya cikgu mereka tak marahlah

kakpah said...

kasut sek memang cepat hancur. sebab tu awal tahun kakpah belikan anak kpah dua pasang kasut. peliknya dia lanyak sepasang je. sepasang lagi elok tak berusik dalam kotak lagi...

embun d tengah malam said...

hehhehhe..nk wat mcm mana kn

kalau tahan lama sangat

rugi kilang kasut,..hehehhe

Kniedaz said...

strategi pemasaran kot..bila cepat rosak org akan beli baru lagi dan lagi dan lagi

princeduyong said...

ade kasut harga 8 ringgit sepasang...beli dalam 8 pasang ke...tahan untuk setahun persekolahan

Mak Su said...

hehehe, tq utk idea dari princeduyong :)

one said...

orang dulu kasut tiap2 tahun rasanya,tapi bile mengijak remaja,kasut baru hanya ble kasut sedia ada lebih robek dr budak2 tu moksu. ada adek2 lagi nk tanggung blnje. even kasut ting 6 dulu chantek lagi masa ditinggalkan utk ke matrix yg sekarang ni nntah ke mana. may be kasut dulu very the qualitiest