Wednesday, May 12, 2010

Sindiket

Telekung aku tak up-to-date, tapi ada juga orang pakai. Ni kisah telekung yang ditinggalkan di surau di tempat cari makan. Ada dulu orang pakai telekung aku, tapi jenis perempuan pemalas kot, lepas pakai, tak betulkan tali pengikat, main ikat mati macam tu saja, lepas tu gulung-gulung... wah...aku naik berang juga, sebab aku walaupun hampeh, tapi telekungku adalah kemas berlipat macam bersterika, konsep jimat cermat, boleh pakai lama.

Nak kata kedekut kata ler, tak kisah.

Tapi paling sian kat kak ah, telekung dia hilang, beg kompeni hilang, sejadah pun hilang, yang tinggal cuma kain tuala kecik lap muka dan bedak2.

Kak ah bengang sungguh, sebab telekung tu hadiah harijadinya yang baru disambut minggu lepas. sabar ya kak ah.

Aku ingat itu satu jer, rupa-rupanya ini adalah SINDIKET!!!

Bukan kak ah saja hilang telekung, tapi si Ar, si sapa lagi ntah, ada 4 orang kot kehilangan telekung, semua tu telekung yang cantik-cantik dan hadiah dari yang tersayang :(

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara
.

16 comments:

kayteeze said...

Isshh..... siapalah curi telekung tu.. macam mana nak solat guna barang curi, adoi laa...

nabilah_2908 said...

ish...telekung pun nk curi...manusia ni macam2..

moral of the story is...jgn la bawa telekung cntik2 pergi kerja..biasa2 sudah...kesian kena curi...

hrumm..agaknya apa la yg si pencuri tu buat dgn telekung2 tu kn..gunakn utk solat..jual...bg org..? huhu...


jom ke APA KATA HATI pulak,
IKHLAS KE - PART 2

silbi abigail said...

mcm ni punya org mmg ada.. asal barang jd duit..

kak Erna said...

mak su..akak juga pernah hilang telekong semasa ditinggalkan di surau...

nottingham said...

orang yang pinjam telekung tu mungkin nak bertaubat banyak2 kot! lepas pinjam dan bawa balik rumah, sure dia guna telekung tu dengan jayanya

kakpah said...

pastilah telekung yang dicuri tu bukan digunakan untuk semayang. Ciss...

xiiinam said...

Kalau orang guna telekung kita untuk solat kita dapat pahala....


Tapi kalau dah macam tu tabiatnya....memang sakit hati!

~wAniE~ said...

iisshhh telekung pn d curi???ish3..ape ke name la org tu...kalo nk pakai, pkai jela..x yah la nk curi2..ish2

Kapten said...

motif? nak buat koleksi atau jual? hehe



Latest:Piala Thomas: Strategi Yang Menjadi

shasha said...

terlampau obses kot..tiap2 kali waktu solat pakai telekung lain2...ala2 grand gitu

rynas said...

uhh telekung pun kena curik?? motif?? ke dia jual buat lelong pasar malam

one said...

kalu dah sindiket tu kena ada repot,at least slh satu usaha utk elak perkara jahat berulang lagi

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

mesti brand usa tahun 65 rare punya

kakngah said...

mesti diorg jualbaliktu. sbb tu rembat hak yg up to date je..

sayangsayangibu said...

23hbFebuary tahun lepas, masa nak beranakkan si ariq, telekung kita tinggal di sepital Banting..terus sya sedekahkan saja..malas nak hambik dah..boleh beli lagi baru..;)

Zareda Norman said...

telekung pun nak curikkkk