Thursday, May 6, 2010

Respon kepada respon (3) (Pak Long Sifu)

pak long said...
salam buat maksu...
aktifkan la entri yang terbaik lam blog jamilahayu tu...nak jugak baca entrinya..
May 5, 2010 12:49 AM


Buat pak long, blog jamilahyangayu dot blogspot itu memang saya kurang war-warkan, sebab saya segan nak memperjuangkan idea saya bersajak, berpuisi yang tidak pun secanggih mana jika nak dibandingkan dengan nama-nama tersohor yang lain.

hhmm, kalau nak kongsi memang boleh, malangnya saya dah delete blog tu, saya cuma simpan entri-entri saya sahaja, di pendrive.

Tapi saya berasa seronok nak kongsi apa yang baru saya sumbangkan di esastera,

LUAS

aku bersahabat dengan alam
aku selami lautan rasa
aku jejaki dasarnya

lalu aku didengarkan bisikan
syahdu
meruntun di jiwa

Subhanallah
Subhanallah
Subhanallah

Sungguh ajaib segala ciptaanMu Ya Allah

Alhamdulillah
Alhamdulillah
Alhamdulillah
Pujian untukMu Ya Allah
setiap detik sungguh bermakna

Allahuakbar
Allahuakbar
Allahuakbar
aku menaruh harap hanya kepadaMu Ya Allah

Allah
Allah
Allah
• SAJAK > 2010 (Januari - Jun) > LUAS disumbangkan pada Khamis, 6 Mei 2010 10:06:04 AM • Kali terakhir diubah pada Khamis, 6 Mei 2010 10:06:04 AM oleh Ayu Jamilah

p/s: terima kasih ina, sudi follow blog ini:)

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

20 comments:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

buat sajak utk saya bleh???

hihihi

shasha said...

oh yaa..baru perasan yg mak su dah lama tak berpuisi

nabilah_2908 said...

hrumm...simple jer puisi ni...tp menarik... ;)


jom ke APA KATA HATI pulak,
CEKODOK PISANG

[-suziey-] said...

ooo blog sajak..hehe..

Mak Su said...

gadis kg separa bandar, idea datang tak tentu hala, kekadang di atas motor... dan tak boleh nak paksa diri... kalu paksa, selalu tersangkut kat tajuk jer, ahaks

shasha, nabilah, suziey :)

atty's said...

kiranya maksu ade bakat lah nie ..teruskan usaha maksu.

HEMY said...

aishah amalkan subhanallah walhamdulillah walailahaillallah allahuakbar tu..dia rasa ringan je keja suri rumah dia

Mak Su said...

atty, terai test jer....

hemy, benar :)

Ampuan Awang said...

salam ziarah.

terima kasih atas kesudian berkunjung ke laman ambo yang sekangkang kera

PnConfused said...

sy slalu p skodeng kt sana maksu.. best bc puisi2 maksu. :)

azieazah said...

Salam kenal MAK SU. Menziarah sambil ingin menjadi pengunjung.

Suka bersajak yer. Lebihkurang mcm Kak Azie gak ler, minat sajak tapi buat sajak tak baper pandai...

Kniedaz said...

wah wah..rajin berpuisi juga maksu ni ya!

Mak Su said...

ampuan awang, kita semua serupa :)

pnconfused ? hah?

azieazah, saya bersajak sbb terikut2, hihihi. tq sudi follow blog ni ek :)

kniedaz, sambilan :)

Siti said...

indahnya sajak mak su...suka siti baca.

Datin El said...

salam maksu..buatkan sajak untuk kite juge ye..kite mmg kayu bab sajak menyajak ni..bute seni.

embun d tengah malam said...

sajak yg bagus..

meresap dalam jiwa

Ampuan Awang said...

kita tak serupa sebenarnya. dari segi penulisan kita boleh nampak bunyinya [...]

Mak Su said...

tq siti, embun di tgh mlm

hehehe, Datin El, cuba-cuba ler.. karang sepatah dua, nanti boleh jadik serangkap dua :)

benar tu Sdr Ampuan Awang, saya ni cacamarba ajer orangnyer

Ampuan Awang said...

Oh tidak. bukan begitu maksud den. maksud den, tulisan den tak 'best' berbanding hak yang ditulis tuan punya blog ini...

pak long said...

salam buat mak su..
mekasih banyak sudi realisasikan impian pak long...
fuhhh..sajak simple..tap aura kata-katanya cukup gegar..