Thursday, May 6, 2010

Misi itu panggil saya adik

Hai semua, saya gembira ni, sebab saya adalah di paras normal, apatah lagi, misi itu, yang memeriksa saya itu, memanggil saya adik!!! Heh heh heh, heh heh heh (gelak macam sin chan)

Ha..... kenalah belajar rahsia ah_weks mudas belias dengan saya, wakakakaka

Saya banyak merungut sekarang, saya geram saya kecewa saya sedih, saya tak ada kemampuan nak pergi buat blood test, saya hebat, saya boleh beri banyak alasan untuk permasalahan ini.

Masa, kewangan, faktor geografi... lagi!? faktor ... errr, suami saya tak layan rungutan saya (?), err, boleh pakai tak jawapan ni? ouch!

Hari ni encik tali leher sudah sediakan program pemeriksaan darah anjuran sebuah yayasan yang ada kaitan dengan buah pinggang.

Hasil pemeriksaan secara am (secara am saja, bukan detail - tapi.. alhamdulillah):
blood pressure: 114, 77
glucose: 5.4
kolesterol: 4.49
malangnya tak buat yurrrr... errr, yuuuurrrr, eehheeem, yurikkkkk...ish, susah nak cakap, ujian air kencing sebab [tetttttt].

Masalah saya, overweight, BMI 29. Gila banyak!!!! huhuhu, misi pesan, 'adik tahu tak punca penyakit apa? makanan, adik ni overweight, jadi adik kena lebihkan exercise dan lebihkan fiber dalam makanan'.

'Baik kak'

Adik? wow!!

Terima kasih buat Insan Biasa, zaidharis sudi follow blog ini.

Adik??? fuyooooooo

hehehe, walau bagaimanapun, saya kena periksa kenapa tumit saya sakit, bukulali saya sakit, ada sakit lutut, bla bla bla (tua dah sebenarnya, tapi kenapa misi panggil adik? adikkkk?? wow!! - dahlah! nanti lupa diri plaks)

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

14 comments:

Frodo Baggins said...

>>___<<

... atau misi tu mgkin mmg lagi tua dr mak su, tp beliau nampak belias n awets mudas!


ekekkekee


woooha!

PnConfused said...

kih3....


igtkan dh kena panggil adik tuh terus hilang semua sakit tumit dan lutut...


terlebih sikit berat bdn pon boleh sebabkan sakit tumit dan lutut..

kalau dolu2 dan skrg2 ske pakai high heel akan sbbkan sakit pinggang dan tumit...

selain tuh.. faktor usia.. wuuuu...


dan faktor tak cukup kalsium...


dan mcm2 lagiklaaaaaaaa faktor...


nih cekgu sy yg ckp.. kalo dia tipu, sypon tipu.... :D

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

adik suuu......

ececeh...

hahaha

DrSinga said...

wah wah wah.....
senyuuuuum sampai ke telinga sampai masuk kereta sampai bukak pintu rumah sampai tidur lah niiiii....
:)

kak Erna said...

mak su..senyum sampai ketelinga dan gembira tu la..buat mak su awet muda..

Mak Su said...

frodo, hahaha, nampak gayanya emang ler dia lagi tua.... ;p

pnconfused, tq... maksu kena periksa diri ini

gadis kg separa bdr, alahhh, malulah ai

dr singa :DD (double senyum)

Mak Su said...

kak erna :)

xiiinam said...

Errr....ckLah nak gi klinik ni. Demam. Mintak-mintak....misi panggil adik gak...biar terus sihat! Ha..ha..

ain said...

salam mak su..lamanya x jenguk blog mak su. jenguk2...mak su awet muda belia gituuuu!!!!!

Tihara said...

hasil daripada wajah maksu yg babyface itew fuyooo :)..tu laa.owang suh interprame takmo..bile mau???

Zaitun said...

Untung ya kalau sentiasa orang panggil adik.Tapi bila jalan dengan cik abang jangan pula ada yang panggil pakchik.

puterikurekure said...

hai ADIK SU!
hehehe~

shasha said...

adik?? wow! kagum ni..nanti kalo saya jln ngan mk su org ingat mak su adik saya la pulak...ahaks

[-suziey-] said...

hehhehe..okla tu..mmg dia pangkat kakak ngn maksu la tu..:)