Friday, May 14, 2010

Kisah robot

Ketika menunggu giliran untuk bergunting rambut di salun [teeetttt], aku tidak membuang masa, sebaliknya aku membaca majalah yang berlambak-lambak di kedai itu. Dari itu, barulah ku tahu dan berasa, kenapakah aku seolah-olah bagai dirobot-robotkan sahaja selalunya.

Menurut majalah itu, yang telah aku terlupa namanya, orang yang suka warna biru (aku) adalah gloomy. Manakala, bagi penggemar warna merah, (juga aku), amatlah sukar untuk meluahkan perasaan kepada orang lain.

Aku penggemar warna biru dan merah, gloomy dan sukar meluahkan perasaan.

Patutlah aku sering dirobot-robotkan. Alamak, sedihnya, patutkah aku bertukar kepada warna lain pula?

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara
.

15 comments:

Marina Monroe said...

Salam, Colours are beautiful, dont restrict yrself, have fun with colours, sometimes colours of yr outfit makes you feel great for the day..

azieazah said...

Cari sudut positif, tak kira warna apa pasti ada yg positif di dalamnya.

makdara terdiva said...

kite suka kaler pepel & pink...

maksudnya ceria didalam gundah..huhu

arryani said...

kenapa org cakap, kelabu.. warne taik anjing eh?? cam tk seswei...

aly said...

tak kisah lah suka warna apa pun, ada kaunselor saya kata, mind set tu yang penting.

nuraarin-life said...

kita bukan suka sesuatu warna kerana apa yg kita minat ke... jangan terpengaruh maksu.. kekalkan citarasa anda.. kerana saya juga peminat warna biru n merah...

nabilah_2908 said...

ala...itu cuma tafsiran jer kak...tkyh ambil kisah.. ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
ANAK BAPAK

DrSinga said...

cuba tukar...cuba suka semua kaler kat pelangi tu...
mesti hilang gloomy tu...
:)

achik said...

sama la kita mak su.. saya pun suka biru & merah.. err tp xde kena mengena warna parti.. ekeke.. ;p

kakngah said...

sy suke biru, mera, hijau, putih
nant maksu tolong refer blk mjlh tu eh..

Mr feckry said...

penggemar warna biru?

ikan emas said...

apa kata positifkan ..


biru bermaksud perpaduan..romantik,pengasih dan suka membantu

merah..
tanda berani,komited , yakin

...sekarang masing-masing dok sebok tgk tarikh lahir pulak !

puterikurekure said...

luahan hati maksu tentang robot.

maksu..jangan biarkan diri kite jadik robot tau! skali skala jadi raja la plak eh.
:)

embun d tengah malam said...

warna warni itu menarik

zulkbo said...

salam ziarah hari jumaat yang barakah..moga anda selalu sihat..
kesian anda di robotkan oleh siapa?