Tuesday, May 25, 2010

Berakhir ketika bermula

Semuanya telah berakhir, pada hari ia bermula. Tidak ada kata-kata untuk menggambarkan berjuta kecewa.

Begitulah kata-kata hati pada jiwa, membuatkan aku tenggelam dalam lautan airmata (masin jugak rasanya), lantas suamiku menghulurkan tangannya (yang tidaklah berurat-urat sangat macam tangan ahli gusti), menarikku ke atas semula.

Katanya, "sabar, jangan ikutkan rasa kecewa dan gundah-gulana, boleh saja ikut kata hati, tapi hakikatnya, mata kenalah lebih telus memerhati".

Terima kasih buat yang memberikan kata-kata semangat :)

Sebarang risiko yang melanda, suka tak suka, akan dihadapi juga.

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

24 comments:

kal jis (im not carl zeiss) said...

Betul3x.. kadang2 bila kita rasa sesuatu itu adalah pengakhirannya, oh tidak.. rupanya ia adalah suatu permulaan :) Sabar, kuatkan iman.. Moga tabah mnghadapi dugaan :)

Mak Su said...

tima kasih kal jis

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

assalamualaikum mak su,

itulah yg sebaiknya...

Yunus Badawi said...

Kuatkan semangat mak su. Jgn risau. Pak su sentiasa di samping.

starsyeea said...

apepun...

life must go on...

Mak Su said...

tq gadis kg separa bandar

yb pun ada, kann :)

tq star

PnConfused said...

sabar maksu...




takpe, as long as de shoulder to cry on...





chaiyok!

kak Erna said...

mak su..kenape mak su..jangan sedih ye mak su..sabar bebanyak..kita kena kuatkan semangat..berlagak saperti tiada apa yang berlaku..walau pun hakikatnya..bukan begitu..

shasha said...

tabahkan hati mak su!!

ain said...

semoga kuat dn sabar menghadapi dugaan!

aNIe said...

Maksu...apapun terjadi...ianya semua ujian ALLAH...semoga maksu lebih tabah dan sabar....

Kujie said...

sabar ye maksu

eis said...

apa pun yg berlaku, mak su bersabar ye..

ima said...

moga maksu lebih tabah dengan apa yang melanda...

Rohaniah said...

Salam Mak Su

Tak tau cerita sebenar tapi nak jugak bagi komen. Semoga segala yang di plankan akan menjadik...

Zareda Norman said...

maksu

akhir tak semestinya tamat mungkin ia permulaan langkah ke arah yang lebih baik...

ct rahani said...

semoga maksu tabah menghadapi apa jua cabaran dan dugaan.. amin..

Ummi batrisya dan damya said...

mak su kita jadikan ini sebagai satu permulaan untuk sesuatu yang lebih baik lagi

ingat Allah yang memberikan kita rezeki, kita hanya perlu berusaha :)

Cik Pah said...

be strong mak su

KAKTINY said...

tetiba teringat kata2 boss satu masa dulu bila ada MEMO yg melayang ke serata isi pejabat...

"HASAD DENGKI MANUSIA!, you can't run away from it!!"..


... hmm hmmm hmmm!!!!...

DrSinga said...

orang selalu kata...
ada hikmatnya nanti tu...

farwalis said...

dugaan dunia. sabar..

kejap je hidup dunia ni banding akhirat

Mak Su said...

tq semua.... :)

one said...

rasa nak dedicate this song for. just imagine i sing this to u wholeheartedly ok, suara cam bryan adam..AMIK PART CHORUS..
" AND I...I.... WILL ALWAYS LOVE U....& I....WILL ALWAYS, LOVE UUUUUU!!!!!"