Wednesday, May 5, 2010

28 April 2010

Pada 28 April lepas, aku dapati bahawa earnings dari Nuffnang sudah boleh dicashkan, sudah melepasi border RM50.



Bolehlah sikit-sikit, buat belanja anak-anak makan. Untuk sekadar berkongsi, pendapatan pertama aku (nombor 1) adalah selepas 5, 6 bulan aku mula meletakkan iklan nuffnang di blog. Pada mulanya, aku checked status setiap hari, lama-kelamaan, aku belajar cool down sikit, sedar tak sedar, selepas banyak bulan jugalah, dapat juga RM70+. Yes!! Selepas clicked cashout button, kena tunggu pula pihak pengurusan Nuffnang memproses.

Begitulah adanya, untuk mendapat yang nombor 2, pun begitu juga. Lama nak menunggu. Sama dengan nombor 3. Cuma yang nombor 4 dan 5 tidak jauh sangat jaraknya kerana baru-baru ini aku menyertai Gatsby Deodorant Street Fair.

Walau bagaimanapun, ini pengalaman manis bagiku, iyalah... suatu ketika dahulu, orang mengatakan bloggers adalah seperti mon***, kuat berangan, tak ada kerja, tah hapa-hapa, so bored bla bla bla. Sekarang, jangan mengata, tengok sekeliling. Jangan tengok aku, aku ni blogger biasa-biasa saja, tengok orang lain yang berjaya mendapat pendapatan sampingan dari Nuffnang berjumlah ratusan ringgit ribuan ringgit dari iklan.

Yea!! caiyuk caiyuk, bloggers.... all the best to you!

:)

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara
.

21 comments:

Cik Pah said...

wah.bestnyer.. boleh lah blanja makan lain kali kan.

kakngah said...

sy lom pernah cash out lg..
sbln 2 lg baru nk cash outkn.. buat beli bj raya hahahaha!!

KAKTINY said...

alhamdulillah.. rezeki tuh..

teringin gak nk letak nuffnag.. tapi.. hmm... bnyk yg menghalang.. (petualang.. opss... huhuhu)..

puterikurekure said...

alhamdulillah...rezeki kan maksu. sikit2 pon boleh jadik tambah2 keperluan anak2 kan?

[-suziey-] said...

yeayyyyy bestnye bole cash out dh..hehe..sy masih menunggu byk2:D

Yunus Badawi said...

dah 5 kali ke cashout? Tahniah. Saya sekali pun belum huhuhu. Tapi setakat ni saya tak mengharap sgt duit iklan tu. Blogging utk suka2 aje.

kak ina kl said...

wah dah banyak kali ek..akak baru kali ke 2..lepas ni cukup ajer 51.00 terus cashout..tak nak tunggu sampai ratus lagi..-

shasha said...

sedih sbb cek tak sampai2 lagi..dah 2 kali dorang issue..asik ilang je..dah la amount pun bole tahn...haihh

embun d tengah malam said...

tahniah

Tihara said...

hoyeah! maksu belanja ubat nyamuk satu..tetibe jer hik hik :)

PnConfused said...

cayalah maksu!

Mak Su said...

tq semua, bolehlah cikit-cikit ni, buat beli beras...wakakaaka

aNIe said...

Maksu...alhamdulillah...akak pun belum cash out bulan ni...tgk dah mencecah ratus2...jadi sayang nak kluar...

Terima kasih pada Project Alpha...

kak Erna said...

Tahniah mak su..sape nak bagikan..alhamdulillah..teruskan lagi mak su..

Mr feckry said...

macam mana la maksu boleh dapat bebanyak duit dari nuffnang ni, gua tak cecah2 pun rm 10

Catwoman said...

Salam Mak Su....

Jom kita makan KFC, Pizza Hut, Mc Donalds Doubles....dan satay ayam. Jommm.....Mak Su bayar tau!!!!

Huhuhuhuhu......

**Alaaaaaa Mak Su, sy t`ingin nak makan KFC la malam2 cenggini.....

:)

xiiinam said...

Kayo...kayo maksu!


ckLah baru kumpul doploh hengget!

ElyaElmo said...

elya belum lagi..harap2 bleh dapat mcm maksu :D
salam perkenalan maksu

S.C.H.A said...

camana nak wut tu maksu ???...

~ yus ~ said...

Wah!! Tahniah Maksu, saya sekali pun tak pernah dpt cashout..haha dari dulu baru RM15 jer terkumpul. Lagipun mmg malas skrg mengupdate blog..huhu.

ct rahani said...

Alhamdulillah rezeki tu maksu.. sy pun baru2 nih cash out buat pertama kalinya.. tgh tngu cek la nih.. hehe..