Monday, April 26, 2010

Saya berkahwin pada umur 23 tahun

Oleh itu, sekarang saya nak layan tag dari saudara silbi abigail, http://silbiadekabigail.blogspot.com/2010/04/tempias-juga.html yang saya dapat pada 4/4/2010.

Kenalah fahami peraturan, sebaik anda telah dikenakan tag been, anda dikehendaki menulis nota dengan with 23 perkara secara rawak tentang benda, fakta, habitat (habitat? giler punya tag), gol anda (Masyallah.... pengsan). Ujung-ujung, pilih 5 orang untuk to be tubi tag dikenakan.

(the original rule is in English, aku gatai campo penin, itu sebablah aku translate macam hagham) (Once you've been tagged, you are supposed to write a note with 23 random things, facts, habits, or goals about you. At the end, choose 5 people to be tag!!)

Lama simpan tag ni, sebab tak ada modal nak berniaga jawab sebenarnya.

1. rimas bila bercakap dengan orang yang banyak gunakan perkataan 'ooi' untuk bercakap atau menulis
2. tak suka bercakap banyak, sebab dalam mulut ada emas
3. lebih suka mengemas rumah dari masak
4. lebih suka menonton filem action, thriller dari cinta
5. menonton filem Tamil adalah lebih seronok dari menonton cerita Hindustan
6. menonton cerita lawan dari HK atau Thai lebih thrill dari menonton cerita lawan2 dari M'sia
7. baca Quran & terjemahannya lebih baik dari baca novel
8. boleh biadap dengan saya, jangan biadap dengan Yang Beri kamu O2

alahai.... baru lapan......

9. suka mee hailam
10. suka makanan percuma, oops!
11. nak belajar errr.... apa entah, mengonglah aku ni.....

12. bermulut cibai dengan saya memang boleh, tapi nanti saya jawab balik bai bai bai
aduh... tak ada idea sungguh nak cerita apa. ha!!! Fakta! yes!

13. habitat saya di atas darat
14. habit saya suka bersihkan rambut yang bersepah di sikat
15. habit saya akan pakai bedak sejuk kalau terasa muka ada jerawat
16. saya sekarang sedang minum air rumput (wheatgrass)
17. saya nak pergi cuti ke pulau perhentian, tapi laki saya ni nak ke gunung jerai

errr.... ok lah ni, saya mengaku kalah, huhuhu (18 hingga 23, please fill in the blanks).

huhuhuhu

Silbi abigail, jangan marah ya......

Saya tak tag sesiapa :), sweet dream!

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

19 comments:

makdara terdiva said...

maksu..kita ade persamaan dgn no 3 & 12..
haha!

Choko said...

no 9 dan 10..yeah maksu!!i loikkee...

Mak Su said...

makdara terdiva, choko - yeahh, sama lah :)

Rozita said...

tag lagi ke mak su?

Rozita said...

tag lagi ke mak su?

silbi abigail said...

terima kasih mak su...!
* best woo pulau perhentian.. g perhentian kecil.. sukar nak gambarkan maksu.. kena g gakk..!

aNIe said...

Maksu...hari menjawab tag ke?

izan said...

maksu,

hehehe... no komen..

Suzi said...

salam mak su...
lama dah sy tak jenguk2 kwn2..harap sihat2 je...

Ibu n Abah said...

salam maksu...
akak setuju yg nombor 7....
geng lah kita...

LiNda said...

Salam Maksu ...

Suka makan percuma erk ..

meh sini saya belanja mee hailam !


hahaha

Mak Su said...

rozita, dah abis dah :)

silbi :), tengok airnya cantik, kristal clear ek

kak anie, iya ler ;)

izan, :)

suzi, sihat.. :)

ibu n abah :)

linda, mintak alamat, hahaha

Suhana said...

hua hua hua..chaiyok mak su..lagi 5 jek dah give up... ha ha ha

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

gunung jerai??

wah dekat kg saya tu..

nak pergi contact saya ok?

hee

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

gunung jerai??

wah dekat kg saya tu..

nak pergi contact saya ok?

hee

Yunus Badawi said...

kalau pergi Pulau Perhentian bolehlah snokling. Kalau musim sotong boleh mencandat pula hehehe

Mak Su said...

suhaha, heh heh heh

gadis kg separa bandar, dekat?

yb, saya teruja nak snokelling. ketiak tak berpeluh, hehehe

shasha said...

nak gi perhentian jugak!!

Mak Su said...

shasha, dah lama maksu verangan nak gi sana, mcm best :)