Tuesday, April 27, 2010

Respon kepada respon (2)

lAgak teruja setelah membaca respon dari SYAbAR, kak SYAbAR. Katanya, kenapa sembunyikan wajah,


baca seterusnya,

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

SYAbAR said...
Salam. Terima kasih dik sudi jengah dan tinggal jejak kat blog s/usaha veteran ni. Sebab apa akak kata veteran, dah 21 tahun dalam dunia kesetiausahaan tanpa berfikir untuk beralih bidang.

Awat che' suka sembunyi2 wajah, kurniaan Allah tu kan terbaik buat insan yang dicipta lahir ke dunia.

Moga silaturrahim yang terjalin hari ini berterusan.
APRIL 20, 2010 4:53 PM

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sebenarnya ketika mula berblogging dulu (Apr 2006), saya ada letak gambar, tapi bila saya dah mula pandai blogwalking, saya dapati ramai bloggers tidak meletakkan gambar mereka, malah mereka tidak gunakan nama seperti di dalam kad pengenalan MyKad sijil lahir sijil berhenti sekolah, lalu saya pun terikut-ikut trend -> tidak meletakkan gambar. Sekarang ni nak letak gambar boleh saja, tapi masalahnya saya ni tidak fotogenit fotogedik fotogenik.

Kemudian, tentang panggilan itu, sebenarnya saya rasa saya dan Kak SYAbAR ini lebihkurang sebaya saja kot, saya ni dah nak masuk 41 dah. Dah bekerja semenjak mid-1990. Latarbelakang pekerjaan pula, lebih banyak dengan expatriates, lebih banyak menggunakan first name. Jadi saya memang biasa memanggil orang begitu-begitu saja :)

Yang benarnya, saya sepatutnya memanggil kak juga kepada bloggers Kujie dan Kayteeze/Tie. Ok, mulai esok... saya janji (sambil buat lambang fist peace).

Tiba-tiba teringat kepada seorang rakan lamaku, Jahnny Depth, Jan iteww, dia tu makan gambar orangnya. Kalau bergambar, cantik sokmo. Tak makan tua pula tu, apa yang dia makan entah, sandwich atau nasi?

Sori, bergurau. Buat Kak SYAbAR, saya ingin meneruskan persahabatan siber ini, mungkin kita boleh berkenalan di luar dunia siber juga, malangnya link akak sudah hilang.... huuhuhuhu, camner saya nak visit lagik? uwaaaaa uwaaaa

motif? nak mintak link (ehheeem, teknik saikologi) (alamak! tercakap plaks!)

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara
.

21 comments:

embun d tengah malam said...

2006..memang orang pengalaman ni

Mak Su said...

embun d tgh mlm, heh heh, tak de pengalaman pun, biasa2 jer

rynas said...

fotogenik, gotogedik..ala2 maksu dua2 pun okay wat? ni kira blogger otailah ni huhuhu

Mak Su said...

rynas, bukan blogger otai. remaja purba, hahaha

kakpah said...

haha.. pandai teknik maksu (patutkah aku memanggil mu maksu sedangkan aku terang2 lebih tua daripadamu? hehe...)

Mak Su said...

kakpah, apa salahnya, mmg saya ni maksu :)

nanti saya story plaks asal usul nama maksu ek, eh, tak der orang tanya pun, uhhuuuuuu

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

Mak su,

umi saya 44 tahun..nak dekat baya2 mak su...

nak panggil mak bleh? (eh memang panggil mak pon kan? mak su)

hehe

Tihara said...

salam maksu..tetiba hr ni bagi salam lak hihi..maksu ni kan walau suka main sorok2..saya rasa kalu ngan ank2 mesti cam adik ng kakak je kan..best parent yg camtu..sgt best!! :)

Mak Su said...

gadis kg separa bandar, mak aiii.... tuwanya haku!! ;)

tihara, hahaaha, salam kembali

shasha said...

kalo bole tanak tgk gambar sendiri..bulat sgt cam talam..heheheh

Masy said...

dulu pun sy sorok2 muka gak. last2 tunjuk. eh pastu sy rasa klu terus sorok mcm dulu pon takpe huhuhuuhu~

pak long said...

salam..
patut la stail en3 nampak hebat...

m.q said...

maksu ttp vogue
hahahahah

atty's said...

sembunyi atau tak..tetap nak masuk blog maksu..

MOKCIK AZWA said...

salam maksu, mokcik memang kompom mokcik pasal mokcik remaja purba lebih sikit dari maksu hahahaha...

i loikee...maksu punya entry pagi ni mencuit hati saya hahaah..

sayangsayangibu said...

intai kami antara nampak

jeling2 dibalik tabir ke maksu?

syahira ariff said...

maksu kiut
tengok sebahagian wajah kat header pun daa dapat bayang

julietchun said...

rasa selesa dengan panggilan maksu :P

Bro Framestone said...

maksu...

sy punya nama xikut ic.. tp ikut mykad he..23x

senyum selalu

BroFramestone Blog

zue said...

maksu kan pernah buat n3 gambo2 lama maksu waktu remaja dan kahwin.
jadi wajah tu x leh nak brubah cuma saiz bdn tu..kembang ke kuncup.

maksu....tetap melatop.

Tihara said...

maksu..mai jawab tag buleh tak..sat ja.. :)