Tuesday, April 6, 2010

Physical appearance versus fitness

Aku sedar diri aku, masa di sekolah aku adalah amongst yang terkurus, dengan berat badan 39kg. Sekarang adalah 68kg. Aku sedar diri aku. Ramai yang mengata, macam-macam kata sindiran aku terima. Tengahari semalam, seperti biasa, aku menggagahkan diriku untuk naiki tangga ke surau yang berada di 2 tingkat di atas. Selalunya aku akan semput pancit mencungap rasa nak pitam tak cukup oksigen bla bla bla kena duduk dulu rehatkan betis TETAPI semalam aku rasa aku tidak pun mengalami masalah-masalah tersebut!!!

Semalam aku rasa CARGAS. Berkat aktiviti kokurikulum meredah hutan dan gua agaknya yea yea yea
Aku ni, nak kurus macamana? Aku ni bukan dari manusia spesis kurus. Nak jatuhkan berat 30kg dari tubuh sekarang, macamana?

Memang susah, alah, tak kurus pun tak apalah, yang penting sihat dan fit, teruskan sahajalah dengan aktiviti kokurikulum dan aku sangat menerima hakikat yang umur makin meningkat tubuhbadan tidak remain muda sepanjang hayat, hati yang baik kekal hingga ke akhir hayat.... hehehe. Kalau statik tu maknanya 'GOODBYE', huhuhuu.

Aku juga menerima hakikat suamiku bukannya penyanyi soul yang boleh menggajikan personal fitness trainer untuk memastikan aku dapat memakai baju renang semula dalam tempoh 2 bulan, oops! abe oh abe, next trip ke mana ek?

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

13 comments:

pB said...

salam


pB pun dalam proses nak turunkan berat badan pB ....

tolongggggggggggg

nabilah_2908 said...

mak su takde la berat sngt..68kg..ok lagi..betul tu..yg pntg sihat n fit.. (^_^)

cakap org..sy pun berat gak nih..sejak2 mula bekerja ni...aduhai..jenuh nk kurangkan berat..even rajin puasa..hehe.. ;)

tunbegia said...

yang penting sehat tubuh badan kannns,

salamm,

Mak Su said...

pb.... huhuhuu

nabilah, tapi respon yg maksu terima sangat sadis :(

tb, betoi

shasha said...

jom kita gi sedut lemak nak tak maksu?hhehehe....

starsyeea said...

rilek2 maksu...chubby comel ape...btol tu, jnji fit, healthy n happy...ok! hehe :)

Mak Su said...

shasha, sedut lemak...huhhuu, ngerinya bunyiknya, heheh

star, tq :)

noorlara said...

maksu sayang ooi, sebagai seorang jurulatih kecerdasan fizikal hakak ni pandai sgt tu tidaklah tapi sampi dah tua begini masih men10 sebab jaga pemakanan, takyah nak diet gila sebelum jam 8.00 dan kalu bleh jgn heavy sgt. Pagi bleh le makan berat sebab kite perlu tenaga. tengari ambil roti dan buah je. cubele Insyaallah berjaya.

noorlara said...

maksud hakak makan malam. Ambil kalori yg diperlukan badan je sebab kalu amik lebih tu yg dia simpan dlam badan jadi lemak. Apapun maksu masih menawan lom terlambat nak jadi lebih cun. Mesti banyak sabar

hakak hanya amik oat campur kismis dan bebuah serta roti je kat opis. memula memang bleh kuar pluh sejuk tp lelama sistem badan dah bleh terima, bila makan lebih perut akan meragam. Selamat berjaya ye.

S.C.H.A said...

caiyok maksu .. mari kita berdiet cara sihat ..

HEMY said...

yg penting sihat (sambil mata tgok gadis kurus seksi)

[-suziey-] said...

hmm kalu maksu jmpa cara camne nk buang 30kg dr tubuh tu inform sy ok..ekeke:D

Mak Su said...

tq scha

hemy, amvoi.... ;)

yezza suziey