Friday, April 23, 2010

Kopi dan Teh

Habis makan nasi lemak dan roti canai, aku bersegera ke kaunter pembayaran. Jam di tangan sudah menunjukkan pukul 8.11am. Akak di kaunter pembayaran bertanya, masuk kerja pukul berapa?

"Sekaranglah kak, saya dah terlewat ni".

"Iyalah ni, hari-hari pun kamu ada di sini waktu-waktu begini"

"hehehe, apa nak buat kak, ayam jiran saya mogok berkokok". (alasan)

Kakak kedai, "makan apa tadi?"

"Nasi lemak, roti canai, kopi tarik, teh kambeng"

Kakak kedai, "eh??!" (dahi berkerut), "Kami tak jual teh kambeng"

"OOps! silap, susu kambeng 3 in 1"

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara
.

11 comments:

sayangsayangibu said...

sedap gak teh kamben tukan maksu ;p
sya pun minum gak.

julietchun said...

ayam2 tu mogok tak cukup makan ke? :P

Mak Su said...

sayang2ibu, baru nak mencuba2

julietchun, sebab dia terdengar tuan dia nak sembelih buat korban

h a n i e said...

suka minum cham.. [kopi+teh]

heheheheh..

GDIZ said...

oo pagi td sy minum nescafe ais..heheh.

thunbergia said...

abes alarm dlm telefon canggih beli mahal2 tuh watper? ;-P

salamm,

Chik chuMeLL said...

hahahaha..tergelak kecil chik tiba2 de teh kambing..ehehehe..blk ni sembelih je ayam tu maksu..=p

Mak Su said...

hnaie, x penah terai, sedap ker?

gdiz, maksu tak leh nescafe, migrain

tb, hahaha, alasan jer

chik chumell, itulah tu, tiba2 jer jadi teh kambin ;)

Aleeya said...

teh kambeng hahahaah

Mak Su said...

aleeya, tershashul ;p

LiMiey LiMe said...

best ke?
best lagi minum NesLo... ngaa~ XD
nyum3x!