Monday, April 12, 2010

BOLA

Eden nak ucap an tahniahlah kek pasukan bola nogori somilan, hari sabtu haritu monang dah Pialo FA kek dio oghang.

Eden yang bona eh tak do doh minat bona nengok bola ni teh kau, tapi sokali dan totokan kek minatang rimut tu, topakso eden soba an yo lah sobab laki den pun kadang-kadang suko yo deh, apotah laie haghitu yang lawan tu kigho macam waghihlah sobab dio dah masuk suku dio koba an kek den.

Tapi yang paling eden polik tu teh kau, bilo eden nengok an si gol tu, bola poi sanun dia torojah sini, bola datang sini dio torojah ko sanun, nasib baiklah bukan bola poie baghuh dio poi ko deghek.... barulah golo dek eh. Laki den kato memang susah nak mongagak ko mano poie eh bola tu.

Alahai, eden nak mintak mahaplah, janganlah kocik ati kek den yo, posa eden ni satu hapah pomainan pun den tak pandai, mongomel den pandailah. Kok makan singgam tu pulak, tekonyel-konyel yo den mongunyah.

Tapi part yang gol tu tafakur yang ujung sokali tu kiro cayalah, momang joki lah tu. Lagi sokali, eden nak ucap an tahniah kek pasukan nogori somilan. Oghang kampung den cakap, HIP HIP HOORAY HIP HIP HOORAY

TERJEMAHAN:
Aku nak ucapkan tahniah kepada pasukan Negeri Sembilan telah menang Piala FA pada hari Sabtu lepas.

Yang sebenarnya aku tak minat bola, tapi sudah tertekan di remote terpaksalah aku menontonnya juga kerana suamiku, paksu chot juga menyokong pasukan NS, ala-ala dah "waghih" sebab dia pun kata dia dah masuk 'suku' katanya kepadaku... (tambahan teks, APO golak golak ?, hoben kang)

Yang paling pelik adalah tatkala goalkeeper yang ke kiri bila bola ke kanan, dan terbang ke kanan bila bola ke kiri. Nasib baiklah bukan bola ke utara, dan dia ke selatan. Parah tu. Suamiku kata, memang susah nak mengagak ke manakah bola akan pergi.

Alahai, aku minta maaflah, jangan kecil hati ya. Sebab aku ni, barang satu permainan pun tak pandai, mulut saja yang bising. Kalau makan singgam,.... (errr..... tak tahu nak translate, hehehe).

Cayalah part yang bertafakur yang penalti terakhir tu, memang rezeki berpihak di pasukan NS. Lagi sekali, aku nak ucapkan tahniah kepada pasukan NS. Orang kampung aku cakap, HIP HIP HOORAY HIP HIP HOORAY

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

13 comments:

Ain said...

alaaaaa mak su....

penat ain baca satu persatu apa mak su tulis....

rupanya ada translator kat bawah....huwaaaaa

Mak Su said...

Ain, hehehe

kakngah said...

maksu.. tetibo yo ghaso nk blk moncheh ni ha..

Mak Su said...

kakngah, nak buek 'meksikan wave' koh? ;p

mamarempit said...

tk sio2 den poi N9 Mak su..ngeee

GDIZ said...

baru pasan nogore maksu Vs nogore den..heheh..
apa2pun ..TAHNIAH ye maksu..:)

ala..menang penalti je..(xnak ngaku kalah lagi nih)..hehe..gurau naaa maksu..;p

Mak Su said...

mamarempit, hehehe

gdiz, aik? kita versus ker? waghih, waghih, hahaaha,ahaks

Kniedaz said...

betulla maksu ni...saya dah tergeliat lidah cam ain baca n3 tu rupa2nya kat bawah ada translate..huhu..takpe..tapi hidup negori jugak..saya pun sokong negeri hahahaha....

[-suziey-] said...

sy bkn peminat bole tp terpksa tgk bila hubby conquore tv

HEMY said...

kalau penalti sll takleh agak..yg len tu besa leh agak..tinggal deras tak deras je

PnConfused said...

ponek den baco arrrr.... rupo eh ada translation...

kedah kalahlaaaa maksu!!

~0~ said...

menang ke???tahniah...hehehhe

Mak Su said...

kniedaz, hehehe, sowi

suziey, berserah je lah :)

hemy, maksu gabra gabra tengok dia ke kiri ke kanan, mcm nak cubit dia suh dok diam-diam, hahaha

pn confused, soba yo lah, cubo laie yo ;)

tq 0