Tuesday, April 13, 2010

Barang Tak Guna Boleh Menceriakan

Pagi-pagi ni kaklang sibuk tanya mana barang tak guna, mana barang tak guna, nak bawa ke kelas/sekolah untuk menceriakan suasana. Aku cadangkan kepada dia supaya dibawa saja katil dia yang dah patah dua tu, memang barang tak guna tu, tapi fikir-fikirkan semula tak sampai hatilah. Nanti susah pula kaklang kena sewa lori.

Macamana tak patah katil tu, kakngah, kaklang dan baby w melompat-lompat atas katil.

Lepas diselongkar serba-sedikit, aku jumpa bekas telur pengantin beberapa biji, dan lapik-lapik meja, bolehlah tu.

Kalau kaklang nak sabar sedikit, petang nanti aku boleh bawa banyak barang tak guna dari tempat cari makan ni.

Barang tak guna nombor 1, mesin pencetak, kertas jem....TAAA GUNNNAAAAA (cakap macam katun imported alihbahasa)

Barang tak guna nombor 2, mesin penyalin, begitu juga, kertas jem, cat melimpah ruah habis tangan kotor, TAAAAAKKKK GUNNNAAAAAA

Barang tak guna nombor 3, telefon, asyik berbunyi saja, kucing hilang telefon aku, kucing tak hilang-hilang telefon aku, pembaris tak jumpa telefon aku, extension rosak telefon aku, cari kerusi telefon aku, aku pun maki internally externally TTAKKKK GUNNAAAAAA!!!! makian tak guna ini adalah boleh digunapakai oleh telefon ataupun penelefon atau kedua-duanya sekali bergantung kepada circumcision circumstances.


Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.


24 comments:

xiiinam said...

Ha...ha..ha..terhibur saya pagi ni...



maksu...
Memang tara guna itu barang semua, dey...hi..hi..

Mak Su said...

cklah :)

Ummi batrisya dan damya said...

kelakar mak su :)

stokin tak jumpa, kasut sekolah terlupa, buku tak bawa dan macam-macam lagi, kalau telefon ummi berbunyi aje dari rumah baby sitter, parah adalah barang yang tak bawa'

mula ummi nak jadi incredible hulk :)

KAKTINY said...

kalau kak lang bawak semua brg2 yg tak guna dari opis maksu tuh, maunya dia org yg paling "kreatip" lagik "inobatip" dlm kelas dia tuh... hahahaha...

Mak Su said...

ummi, kalau anak-anak kita tak per, ni saya ni melibatkan orang tua ganyut bijak bestari laksana di tempat cari makan ni (tempat makan gaji) - meluat & menyampah sungguh nak layan, huhuhuhu

kaktiny, hehehe

GDIZ said...

byk juga barang maksu yg tak berguna kat tempat cari makan tu ek..;p

aNIe said...

Maksu...betul tu...kalau anak2 yang dok mencari kita sebab ada barang ada masalah lain lah ye...ni kat tempat kerja bak kata maksu...dah tua bangka pun nak mengadu dengan maksu...memang nak kena ...TAK GUNAAAA....!

Mak Su said...

gdiz, mmg banyak, huhuhu

tq kak anie untuk backing saya.... caiyuk caiyuk

LYaFRINA said...

hehheheeh.. gud morning mak su..

uishhh..cam lya..pagi2 slalu kecoh.. cari itu...cari ini.. ada je.. hehehehe

Ain said...

tu maknanya mak su sangat penting dalam kehidupan dorang....

semua nak cari mak su kan....

Kniedaz said...

hehe..kelakar la maksu ni

ct rahani said...

adeh la kelako la maksu nih.. bak sini no fon maksu.. nti klu ader barang ilang nk ngadu ngan maksu gak.. hikhikhik..

achik said...

wah, tepon mak su hangat la ek.. orang suma duk cari mak su.. :)

Mak Su said...

Lya, Ain, Kniedaz, ct rahani, achik - huhuhuh, jangan dapat panggilan '*anget' kat sini udah....

;D

~0~ said...

memang berguna...hehehehhe

shasha said...

mak su...kat tempat cari makan mmg byk barang tak guna...org yg tak berapa guna pun ada tau...hahaahaah

Ms.Independant said...

Yang ketiga tu kalo nak sedekah kat frh pon bole...
sy sudi trime nye mak su!

:P

PnConfused said...

maksu,

mmg taaaaaaaaaaaaaaaaaaak gunalaa itu brg.... hehehhehe.....

DrSinga said...

barang yang ke3 tu...
bimbit punya kaaa...
itu kalu taaaaa guunnnnaaaa boleh pas kat sini...
itu kalu ofis punya...kasi potong saja line....tara bunyi punya...

Mak Su said...

0 ;p

shasha, stujus :D

ms indie, tipon meja :)

pnconfused ;)

dr singa, ofis fone - potong, hahaha

HEMY said...

ahahaha...terhibur baca entri hari ini...

shi3la said...

kahhhhhhh....

salam kenal mak su...raser mcm 1st time masuk sini kutt...kiter xchange link yap..

Zareda Norman said...

kena guna guna nanti lah.. hehehheh

Sierrauniform said...

tau dah..semua emak..cari barang semua panggil emak, pengsan la emak!

tak gitu tak dengar plak anak2 terjerit2 panggil emak kan maksu, alamilah dengan segar maksu, nanti anak2 dah kuar sangkar mesti rinduuu..