Thursday, March 18, 2010

You jalan terus, don't belok-belok

Tivi kami rosak, kami hanya dapat melihat gambar dari leher/halkum ke bawah sahaja, muka hilang. Alamak!!! scary movie. Hubby memanggil seorang technician di tempat dia mencari makan untuk tolong repairkan tivi. Technician tu tak pernah datang ke kawasan kami. Hubby guide dia melalui telefon.

Technician: Bang, saya dekat simpang tiga ni, macamana?
Bang: Kau terus saja

Selepas itu,
Technician: Bang, saya dah lalu depan balai polis, klinik?
Bang: Kau terus saja

Lagi selepas itu,
Technician: Ni saya baru lepas Taman Seri Berseri-seri, terus lagi ke bang?
Bang: Terus saja jangan berhenti singgah mana-mana, aku tunggu kat rumah ni.

beberapa jam selepas itu,
Bang: Wei, kau kat mana ni? dah tengahmalam dah ni....
Technician: Saya dah sampai ke Mancis Kuala Pilah bang, abang kat mana?
Bang: Hoi, apsal pergi sampai Kuala Pilah, rumah aku di negeri Selangorlah!
Technician: Alamak! Saya dah sesatlah nampaknya bang, tadi abang kata jalan terus jangan berhenti.
Bang: ngoklah engkau ni, habis tu tivi aku macamana?
Technician: Abang repair sendirilah bang. Saya nak balik pun tak tahu ni, rumah saya di Hulu Selangor ni... jauh dah sesat ni. Alahaiiiiiiii

Terima kasih m.q., nuraarin, Ila - sudi mengfollow :)

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

21 comments:

pB said...

salam ....


kesian kat technician tuuuuu

puterikurekure said...

kesiannya korang....
kesian jugak kat technician tu.

Ejamaria said...

siannyer... technician tu pun satu, kot ye nak terus tak yah la sampai pilah...

salam ziarah...

eis said...

kelakar hehe

PinQib said...

bio benar sesat maksu??

Masy said...

hahaha ape laaa technician ni :))

achik said...

hahaha.. lurus bendul tul technician tu.. ;p

ez said...

hahahhaah...kelakau..sgt menghiburkan..hhahah..

Mak Su said...

hheheheh....thanks semua

ezzati said...

haha..adei kesian dia cmna la leh smpai jauh tu

zue said...

maksu...tergelak sy ngadap pc ni.
kelakar lah.
ngok juga teknisin ni.

fzi said...

Salam maksu...
Selalu senyum sorang2 lepas baca citer maksu...heheh

zh-ena said...

sesat terus
kesian

artisticklytouch said...

haha aku pun pernah dapat direction macam neh..

hang teruuuuuuuuuusssssss lagi
nampak lampu stop look go
teruuuuuuuusssssss lagi
terussssssssss lagi
dan teruuuuuuuuusssssss lagi

tapi memang betul ar, jalan ke tempat yang dituju tu memang straight je

Ain said...

kesian technician tue....

nasib takde longkang, kalau tak jatuh tak bangun terusss....

Mak Su said...

heheheh, thanks semua. sampai gaks last-last... sian dia...tapi idak ler sesat sampai ke kuala pilah. hi hi hi

Ms.Independant said...

Hahaha.
wat lawak je...
jauh tu selangor & kuala pilah!!!

:P

TOKMA said...

Mak su, tetiba tokma tingat lagu Allahyarham Tan Sri P Ramlee...." Jalan lurus jangan belok2..pok pok pok bujang lapok, ada mancis tak ada rokok..."

Tokma sihat harap maksu pun sihat walafiat sekeluarga.

Erna said...

sampai kuala pilah mak su?

Kal Jis said...

kekekeke.. sian technician tu.. nampak gaya kena pakai GPS le hehe..

Mak Su said...

;D