Tuesday, March 16, 2010

Jagalah nama baik ibu dan bapa

Itulah pesananku kepada anak-anak perempuanku ketika mereka di sekolah, di luar, di pekan, di cc, di 'ruang saya' (myspace) dan sebagainya.

Sekarang aku, sebagai seorang yang bekerja dengan encik-encik dan puan-puan tali leher di tempat mencari makan juga telah mendapat pesanan serupa, "Jagalah nama baik tempat anda mencari makan, utamakan reputasi syarikat yang menyerlah, gunakanlah medium 'muka buku' dengan sebaik-baiknya untuk berkomunikasi, mencari rakan taulan, mengeratkan tali persaudaraan dengan berhemah".

huhuhu, ingatkan kalau dah terlebih umur tak ada sesiapa nak pesan dah, ini maksudnya encik-encik tali leher dan puan-puan tali leher itu sayangkanku. Ouhh, ku terharu (sob sob sob, berlari-lari anak ke tandas untuk mengesat airmata terharu).

(terima kasih buat purpleheart, fa10, cklah, kak erna atas kesudian mereka follow saya di sini)

p/s: Saya ada masalah, tak tahu macamana nak transferkan list of followers dari ceritakosong bunga-bunga ke sini....huhuhu. how aaa??

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

16 comments:

tunbegia said...

sungguh terlebih umur sudah,

salamm,

aNIe said...

...yelah Maksu...terlebih sudah...heheheh...

Tapi mengingatkan yg terbaik itu kan tanda sayang....

Mak Su said...

tb - alamak...

kak anie - heheh, saling mengingatkan :)

Purpleheart said...

Ye betul.. sentiasa ingatkan mak yg susah payah lahirkan dan ayah yang bersengkang mata mencari duit..itu pesan mak masa dolu2..

azq said...

wah! wajah baru... i like...

~0~ said...

saya pun xreti mak su...hehhehe

zh-ena said...

saling ingat mengingat

zul said...

btul2 kne jaga nama baik..yg buruk orang senang je nmpak zaman skank ni..hehe

[-suziey-] said...

hahaha..pesanan yg generic utk sume:D

oo pttla follower maksu berkurang..maksu tukar blog ke? camne bole ilang eh..bkn ke follower tu tie wth bloglink..just add gadget je

Shais said...

saya pun gitu juga maksu...hari2 pesan kat anak2 ni...kadang2 tak payah cakap, alih2 diorang pulak yang pesan kat kita balik...eee geram pun, gelihati pun ya..

zue said...

mmg kena pesan kat anak2 supaya mereka x lupa semua tu.

tapi bila dah berusia ni..eh matanglah..depan encik2 dan puan2 tali leher ni aje hormat belakang mcm2 le kena kata.

Ms.Independant said...

igtkan dh keje bole wat sesuke ati kan mak su...
rupenye ade pesanan penaja jugak!

:)

puterikurekure said...

:)
hai maksu!

julie^beth said...

hidup ni kne ingat mengingati..

Sha said...

salam:)
dulu mak pesan kat kita, skg kita pesan kat anak-anak dan skg kita pula diingatkan. Maka, hidup ini saling ingat mengingati. Amin.

Firol said...

terus dengar lagu Yusoff Islam