Thursday, March 25, 2010

Aku dak comot

Sekarang aku dah ada ramai kawan-kawan sekolah di fb.... errrr, tak, tak ramai, masih belum cukup sedozen. Aku ada 3 gegerls (including diri aku sendiri), dan 6 or 7 jejaka tampan bergaya. Semalam ada tambahan kawan sekolah lagi, lelaki.... lelaki laaaagggiii. Aku tengah tunggu seorang lagi (another lelaki) untuk accept friend suggestion (yang disuggestkan oleh seorang kawan lelaki yang lain, lelaaaakkkiiii juga). Aku juga berusaha mencari-cari kawan-kawan perempuan, tapi kebanyakannya, non ado. Aku temui seorang kawan perempuan, tengah tunggu dia accept (melalui friend finder), tapi dah 3, 4 hari aku tunggu, masih senyap. Mungkin dia jarang-jarang online.

Mana kawan-kawan perempuan aku ni? Ramai yang jadi surirumah agaknya, kalau aku jadi surirumah full time pun, sohihlah aku tiada connection dengan komputer. Melainkan kalau suami aku adalah tokeh kedai CC.

Kawan-kawan lelaki ni suruh aku cari-cari gambar lama, dan pastekan di fb untuk mereka ketawakan beramai-ramai dan saling kutuk-mengutuk, engkau tua, engkaulah tua, engkau tu lah yang tua....

Bila dilihat semula, baru maksu perasan, maksu sebenarnya seorang budak yang comot, patutlah aku tiada pakwe/balak semasa di bangku sekolah. huhhuuhhuh.

Aku adalah yang bertanda x. Tak nampak? Aku bagi gambar besar. Tengok tanda x. comotkan.... huhhhuhuhu. Tengoklah yang duduk tu, sopan saja, tengok tangan mereka (aku nak start gelaklah ni) (sambung gelak, sekarang ni ada ker orang ambik gambar macam ni?? non ado, cute okey)
Gambar di bawah ini pula adalah gambar guru kelas, masa tingkatan 2 ker tingkatan 3 entah... tak ingat dah (petanda dah tua, hehehe).

Aku tiada dalam gambar ni... mereka-mereka yg di dalam gambar adalah dari team bola tampar (melainkan yg pakai seragam sekolah, sibuk-sibuk jer nak enter frame, hehehe)
p/s: semalam kakak suka bebeno dapat tengok pak nil dari dekat... tapi sayang, tak dapat nak bergambar. Kakak, lain kali bawa mak juga ya, mak nak minta otograf kat pak nil.

Terima kasih kepada DrSinga atas kesudiannya folo blog ini :D

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

23 comments:

julietchun said...

memang kelakar tgk tgn yg duduk tu. dan rambut cikgu sungguh ikal mayang.

zh-ena said...

rambut cikgu skang nie maner la ada wat mcm tu lg kan
hehehehehe ena dulu pun bergaya duduk mcm tu hehehehehee

PinQib said...

lucu la tgk pic dolu2..
comey jek budak2 dulu..
comot pun comot la labuu

Tirana said...

Gambar tahun berapa ni maksu.. Saya pun tengah mengintai kawan-kawan lama di fb. Dah jumpa beberapa orang tapi semuanya lelaki.

pB said...

salam Maksu


pB sekarang dah privatekan blog pB.
pB nak invite Mak SU ....

boleh tak hantar email address maksu ke aidarahm@tm.com.my


tks ...

Mak Su said...

julietchun, ena, pinqib :)

tirana, tahun 80 or 81 kot.

pb, orait

Ain said...

comot masa kecik takpe maksu, janji sekarang ni cantik jelita....

ain pun comot momot jugak masa kecik...hehehe...

puterikurekure said...

old school sungguh!
comel laaa...

Mak Su said...

ain, alamak! maksu comot sampai la ni... huhuhuh

intan, ahaks

~0~ said...

klasik tue...heheheheh

zue said...

sy pun tgh jejak kasih kwn2 melalui fb.

maksu..zaman kanak2 mmg le comot lum pndai brgaya nengok bila dah remja x ada org lain dpt cop sbb pak su dah boking awal2.

kayteeze said...

Hihihi... ada iras anak-anak maksu laa... Comel apa... haha..

Gambor Tie lagilah teruk.

Mak Su said...

0 - klasik is evergreen, heh heh heh

zue, heh heh heh

tie, hahaha, like the acuan

Jard The Great said...

waaa... masih ade gmbr2 lama..

farwalis said...

gambar-gambar otai.

perghhhhhhh

Erna said...

mak su..akak pun nak tumpang gelak..agak2 dulu cik gu ke yang suroh buat tangan pesen cam tu ye..
mak su..akak ada sorang ye kawan sekolah kat fb..kakak mak su tu lah..yang lain2..tak ade lansong..tah mana lah dia orang tu..teringin gak..nak jumpa..

iina said...

wah gambar nostalgia nie.. memang ler dedulu kan nmpk comot.. tp cute hehehe

Sha said...

salam:)
mak su, sama warna baju dgn saya tp sekeping gambarpun saya tak de. klu tgk gambar zmn bdk2 dulu, maluuuuu. time tu tak pandai bergaya.

sayapun sibuk cara kengkawan di fb

maksu tanya pB tak nak invite saya sekali ke?

sayangsayangibu said...

seronoknya dialam persekolahan...hhrruummmm.... ;p

Adry said...

waaah... gambar dedoulu... suker suker...

Adry @ http://www.adrysabry.com

Riezal aka Rezdrake said...

hehe tu bukan sopan tu maksu.. tu takut terselak.. kot kot ada yang time tu tak pakai :). Berlain tul muka maksu.. yang pakai uniform kaler brown jer pengawas ker..?

Mak Su said...

Riezal, amvoi... tu uniform brauni. maksu belum beli uniform time tu.... huhuhuh

Ayie said...

susa da nk jumpe mbe lame..