Monday, March 29, 2010

Aktiviti eksplorasi

(catatan segera di pagi Isnin)

Tiada apa-apa aktiviti yang menarik di rumah, jadi kami sekeluarga telah pergi mengeksplorasi gua-gua di sekitar Gunung Senyum, dan gua-gua di Kota Gelanggi, semalam. Dengan berbekalkan cuma 2 botol air suam yang diisi ke dalam botol 100ml, yang tujuan asalnya adalah untuk membuat susu baby w, akhirnya sudah bertukar fungsi menjadi air bekalan minuman kami setelah penat dalam aktiviti eksplorasi.

Nanti-nanti akan diceritakan journey yang menarik ini kemudian, nak buat kerja sat :). Tidak lupa saya nak berterima kasih kepada soffya dan bobiedanad - ceritakosong punya latest followers :))

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.


12 comments:

kakngah said...

maksu g jungle tracking bwk air seciput jek...

Mak Su said...

kakngah.... jimat cermat, wakakaka (unplanned)

Abang Long said...

Jadi, siapakah pemenangnya ?
Apakah hadiahnya ?

:)

Mak Su said...

heh heh heh, abang long, hari ni peha saya ala-ala krem... addoiii, muscle crem

shasha said...

mak aih...gagahnya mak su sekeluarga....

sayangsayangibu said...

seronok sungguh mengexplore gua,hutan gunung dan ganang....
enpakwe sya x minat hobi tu,habis camno?

Mak Su said...

shasha, gagah tak, tapi gigih, hahaha

sayang2ibu... ooh, terpulang. lain orang lain caranya :)

fizz said...

maksu pergi gua kota gelanggi?? tempat tue xjauh dari rumah saya :D..

Mak Su said...

fizz, alamak!!! iya? maksu semalam makan, terkena pulok dah... mahai... :(

p/s: nak makan kat umah fizz

fizz said...

maksu...

betul ada restoran mmg sangat mahal..lagi2 kalau makan ikan patin masak tempoyak lagilah mahal.. blh terhenti jantung terkejut bila nk membayarnya..

nnt2 kalau maksu nk dtg area sini...kalau sy balik kampung time tue..hah blhla ajak maksu makan kt umah saya...:D

fizz said...

maksu...

jarak pulau tawar dngn rumah sy dlm 15 min++ rasanya..sy ddk jerantut, mmg tak jauh sngt dngn pulau tawar tue..sy xpenah makan kat situ, tapi mmg pernah dngr org komplain, mknn area2 sini mmg sangat mahal...

takpe maksu , next time kalau nk g area2 sini lagi bgtau eks.. :D

Mak Su said...

fizz, maksu rasa dia mmg pow kitorang sbb tengok plet KL. entah ler.... tekejut gaks, kitorang tak amik ikan pun, kena bayar almost 40.00.

ramai amik nasik separuh, sebab ramai pempuan, kaki diet semua